lauantai 24. toukokuuta 2014

Sokeriholisti ottaa vallan

KUUMA! :P

Ulkona on tosiaan siis miltei 30 astetta lämmintä! Huhheijaa. Tuntuupa oudolta. Kesä tuli niin nopeasti. Vasta hetki sitten uskalsin vaihtaa toppatakkini villakangastakkiin. Mutta en valita :)

Nämä ihanan lämpimät ilmat kuitenkin aiheuttavat sen, että tekisi NIIIIN paljon mieli vaan hengailla ulkona, syödä jäätelöä, ottaa ehkä vähän alkomaholia, hillua terdellä jne.. :D Lisäksi minulla on vielä tällä viikolla alkanut ihan järkyttävät makeanhimot! Nyt siis menty yhteensä 6 viikkoa valmennusta, ilman tankkauspäiviä. Nyt on menossa toinen "dieettiviikko", eli siis näillä pienemmillä kaloreilla. Olin ensin aivan innoissani, kun viikossa paino putosi 2,1kg. Mutta nyt ne ovat tulleet kyllä takaisin :D Parina aamua olen hypänny vaa'alle ihan vaan mielenkiinnosta. Huomenna taas virallinen punnituspäivä, kastotaan mitä ne lukemat sitten tällä kertaa näyttää..

Makeaa tosiaan teki eilen mieli niin paljon, että päätin leipasta mustikkapiirakan :D Eihän sitä kukaan täällä syö, mutta.. pakkaseen vaan odottamaan seuraavaa tankkauspäivää :D




Mutta minulla on yksi ilouutinen! Minähän SAAN hieman herkutella ensi viikolla!! Voi jestas tulin iloiseksi kun valmentaja minulle tämän pienen herkkupäivän soi :) Meillä siis poikaystävän kanssa vuosipäivä, ja valmentaja ehdotti, jos menisinkin ihan normaalisti syömään ja muuta! Eli mitään hullua mättämistä ei ole luvassa, mutta vähän voi poiketa ruokavaliosta :) Voi vitsit! Hän kuitenkin perusteli sen suhteellisen järkevästi, ettei valmennus kaadu yhteen poikkeavaan ateriaan, tai edes päivään. No näinhän se on. Tämä on kuitenkin ihan spessu poikkeus minulle, ja seuraavia ohjeistettuja tankkauspäiviä aion kyllä odottaa ihan kiltisti :)

Makeanhimoihini tilasin myös Fitnesstukulta Walden's Farmin kaloritonta karamellisiirappia. Ja se on kyllä HYVÄÄ! Yritän kyllä viimeiseen asti vältellä erityisesti keinotekoisia makeutusaineita, mutta joskus niiden nauttiminen on pienempi paha, kuin että vetäisi jotain muuta naamariin. Ja tätä olin odottanut; uudistettua iltapalarahkaani!


Rahkaa, steviasokeria, vaniljaa, kaloritonta kinuskikastiketta ja tyrnimarjoja. Aivan tajuttoman hyvää!


Tuon valmentajan myönnytyksen myötä olen alkanut ajatella myös tämän elämäntyylin psyykkistä puolta. Valmentajan sanoin, tuo yhden päivän ruokavalion ohi syöminen tuo suuremman hyödyn psyykkisellä tasolla, kuin haitan fyysisellä puolella. Itse vain olen niin pirun ehdoton itselleni, kun johonkin ryhdyn. Tiedän, että siitä pitäisi päästä jollain tavalla  edes osittain eroon. Olen alkanut ymmärtää, että psyykkinen hyvinvointi ja ajoittainen höllääminen on aivan yhtä tarpeellista, kuin treenit, ruokavalion noudattaminen ja lepo. Jos psyykkinen puoli ei ole kunnossa, voi koko projekti tyssätä. Ja tiedän, että tästä syystä myös minulle on käynyt niin. Useasti. Tämän projektin (en nyt puhu pelkästään valmennuksesta) suhteen olen liian periaatteellinen. Satunnainen kakkupala saattaakin loppujen lopuksi tehdä yhtä hyvää keholle, kuin esimerkiksi päivittäin syödyt vihannekset ja kasvikset. Molemmilla vain on eri vaikutus. Tämä psyykkisen puolen helliminen onkin nyt muodostunut yhdeksi tavoitteekseni. Ja se, että ymmärrän, etteivät poikkeukset aina ole pelkästään haitaksi. Kehon ja mielen on oltava tasapainossa, jotta onnistuisi pitkäjänteiseen suorittamiseen.


By the way, blogissani on paukkunut 2000 katsomiskerran raja! Jee :) En olisi uskonut! Kiitos <3


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti